Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Laws and principles of activization of students' cognitive independence in the educational process

Abstract

This article researches the problem of activation of student's cognitive independence in an educational process. Laws and Principles of activization of Students' cog-nitive independence in their close interconnec-tion are considered in the article.

About the Authors

O. . Petunin
Кузбасский региональный институт повышения квалификации и переподготовки работников образования (г. Кемерово)
Russian Federation


N. . Kasatkina
Кемеровского государственного университета
Russian Federation


References

1. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций). М.: Совершенство, 1998. 608 с.

2. Жукова Н.В. Единство антиципации и рефлексии как психологический механизм регуляции мышления студента в контекстном обучении: диссерт. …канд. психол. наук. М., 2000. 179 с.

3. Загвязинский В.И. Теория обучения: современная интерпретация. М.: Издательский центр «Академия», 2001. 192 с.

4. Кондаков Н. И. Логический словарь. М.: Наука, 1971. 656 с.

5. Краевский В.В. Методология педагогического исследования. Самара: Изд-во СамГПИ, 1994. 162 с.

6. Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. М.: Педагогика, 1981. 185 с.

7. Подласый И.П. Педагогика. М.: Юрайт, 2007. 540 с.

8. Философский словарь / Под ред. М. Розенталя и П. Юдина. М: Государственное издательство политической литературы, 1954. 704 с.

9. Шиянов Е.Н., Котова И. Б. Развитие личности в обучении. М.: Издательский центр «Академия», 2000. 288 с.


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)