Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Interaction as the means of forming social competences of teen-agers in the process of studying foreign language at school

Abstract

The article gives information about the essence of the concept interaction as the means of the forming of social competences of teenagers which are formed and displayed in the context of development of subject position in the process of studying foreign language at school. The author underlines that forming so-cial competences of teenagers in the context of the development of interaction communicative skills in the process of studying foreign lan-guage teenagers is considered as the acquiring of the positive subject self - realization experi-ence in cognitive and communicative activities at school, the development of teenagers' reflex-
ive skills in the process of studying foreign lan-guage.

About the Author

S. . Shabalkina
филиал Российского государственного университета туризма и сервиса
Russian Federation


References

1. Басова В.М. Теория и практика формирования социальной компетентности личности: Учебное пособие к спецкурсу. Кострома: КГУ им. Н.А.Некрасова, 2004. 188 с.

2. Ксенофонтова А.Н. Педагогическое конструирование речевой деятельности. Учебное посо- бие. Оренбург: Изд-во ОГУ, 2001. 185 с.

3. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. М.: Политиздат, 1977. 304 с.

4. Педагогика: Учеб. Пособие / В.Г. Рындак, Н.В. Алехина, И.В.Власюк, и др.; под ред. проф. В.Г. Рындак. М.: Высш. шк., 2006. 495 с.

5. Редихин В.И. Компетенции в коммуникации // Школьные технологии. 2007. №5. С. 11-20.

6. Словарь по социальной педагогике: уч. пособие для студ. высш. учебн. заведений. М.: Акаде- мия, 2002. 368 c.

7. Тихомирова Е.И. Субъект-субъектное взаимодействие как основа продуктивного воспитания. Психология и педагогика социального воспитания: Материалы научнопрактической конференции, посвящённой 70-летию со дня рождения А.Н. Лутошкина. -Кострома: КГУ им. Н.А. Некрасова, 2006. С. 332-335.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)