Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Specificity o f work with electronic te ts

Abstract

In the article the importance of
scanning and skimming for the work with the
electronic texts is emphasized. Special attention
is paid to the abstracting of authentic electronic
texts. In connection with this the need
of the instruction of senior pupils for making
précis is underlined. The necessary skills for
making précis are separated and distinguishing
features of précis are allocated.

About the Author

M. . M. Chetvernina
Институт лингвистики и межкультурной коммуникации МГОУ
Russian Federation


References

1. Вейзе А.А. Обучение реферированию в средней школе. Минск, 1980. 110 с.

2. Вейзе А.А. Смысловая компрессия текста в учебных целях: Учебное пособие для институтов и факультетов иностранных языков. Минск: Высш. шк., 1982. 128 с.

3. Вейзе А.А. Чтение, реферирование и аннотирование иностранного текста. - Минск: Высш. шк., 1985. - 128 с.

4. Кузнецова Л.М. Формирование у иностранных учащихся умений конспектирования печатных общественно-политических текстов. Автореф. дис. …канд. пед. наук. М., 1980. 22 с.

5. Петров А.Е. Дидактические возможности сети Интернет в гуманитарном образовании школьников // Интернет в гуманитарном образовании. М.: Владос, 2001. С. 12-68.

6. Платонова Н.А. Интернет на уроках немецкого языка. Иностранные языки в школе. 1999, № 4. С. 17-19.

7. Полат Е. С. Интернет в гуманитарном образовании. М.: Владос, 2001. 272 с.

8. Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в систеие образования. М.: Академия, 2002. 271 с.

9. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования. М.: Академия, 2007.


Review

Views: 44


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)