A competence model of an arts and cultural centers officials via operational experiment
Abstract
of identifying, testing, and developing
cultural workers professional competences.
These processes are new mobile relationship
between employers, post-secondary technical
training bodies and specialists aiming to gain
high social position and welfare via social adaptation.
Thus a new concept marketing of potential
employers interaction is coming into
practice. The article also presents the results of
the experiment on using standard sets of professional
competences in order to improve the
management of business processes in culture.
References
1. Бранский В.П., Пожарский С.Д., Социальная синергетика и акмеология. СПб.: Политехника, 2002. С. 373.
2. Жигадло А., Пузиков В. Качество подготовки и трудоустройство молодых специалистов: социологический аспект // Высшее образование в России. 2007.№ 10. С. 108-112.
3. Коноваленко М. Зачем вам компания-неудачник? Она не только потонет сама, но еще и потащит вас за собой // Управление персоналом. 2003. № 9. С. 56-58.
4. Миллс Р. Компетенции / Пер. с англ. М: HIPPO, 2004. 12 с.
5. Шинкоренко О.Н. Стандарты серии ISO 9000:2000 и управление трудовыми ресурсами предприятия // Менеджмент в России и за рубежом. 2006. № 4. С. 123-128.
6. Dubois D.D. (1993), Competency-based Performance Improvement: A Strategy for Organizational Change. Human Resource Development Press.