System-activity method as an integrative basis of the pedagogical interaction between school and family
Abstract
of a problem of effective interaction of
institutes of school and family opens new opportunities
for the complex decision of educational
problems, maintenance of favorable conditions
for qualitative change of personal sphere of the
pupil. The pedagogical science sees the decision
of the given problem in intensive interaction
of school and family. It will be most effective
interaction to be carried out at the system approach
to its organization.
Revealing of system communications and
mechanisms of pedagogical process allows to
allocate pedagogical conditions which will provide
readiness of school and family for process
of interaction.
About the Author
Анастасия ОвчароваRussian Federation
References
1. Бахтин М.М. Проблемы поэтики Достоевского. М., 1963.
2. Библер В.С. Школа диалога культур. М., 2000. 156 с.
3. Блауберг И.В. Философско-методологические проблемы системного исследования. М., 1983.
4. Варга А.Я., Кадыров И.М., Холмогорова А.Н. Предисловие // Основные направления современной психотерапии. М., 2000.
5. Кузьмина Н.В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования. М., 2001. С.17.
6. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Разум. М., 1977.
7. Недвецкая М. Н. Теория и технология повышения качества педагогического взаимодействия школы и семьи: Монография. М., 2006.
8. Педагогика профессионального образования /под ред. В.А.Сластёнина. М., 2006.
9. Симонов В.П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в управлении педагогическими системами: Учебное пособие. М.: Педагогическое общество России, 1999.
10. Симонов В.П. Управление социальными (педагогическими) системами. Учебник. М., 2005.
11. Сластёнин В.А., Чижакова Г.И. Введение в пе- дагогическую аксиологию. М., 2003.
12. Ухтомский А.А. Доминанта. М. - Л., 1966.