Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Theoretical-metodological aspect of pedagogical providing of prospective specialists social activity development in university educational process

Abstract

In the article the author gives
the prove to the principles, methods of pedagogical
influence on the process of prospective
specialists social activity development
and technologies of pedagogical providing of
prospective specialists social activity development
in university educational process from
the point of view of postnonclassical scientific
picture of the world in the framework of accidental
paradigm on the basis of system-synergetic
approach as general scientific basis of the
research work, subject-environment approach
as theoretical and methodological strategy of
research work and competence approach as
practical-oriented tactics of research work.

About the Author

Елена Харланова
Челябинский государственный педагогический университет
Russian Federation


References

1. Вербицкий А.А. Контекстное обучение в ком- петентностном подходе / А.А. Вербицкий // Высшее образование в России. 2006. № 11. С. 39-46.

2. Князева Е.Н. Основания синергетики. Чело- век, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. М.: КомКнига, 2006. 232 с.

3. Коваленко В.И. Полисубъектное управление развитием образовательной системы вуза: на материале вузов МВД России: дис… д-ра пед. наук / В.И. Коваленко. Белгород, 2008. 450 с.

4. Хуторской А.В. Модель образовательной сре- ды в дистанционном эвристическом обучении / А.В. Хуторской / [Электронный ресурс] / http://www.eidos.ru/journal/2005/0901.htm (свободный, яз. русск).

5. Петров А. Основные концепты компетентност- ного подхода как методологической категории / А. Петров // Вестн. высш. шк. 2005. № 2. С. 54-58.

6. Корчагин В.Н. Становление и развитие системно-синергетической парадигмы в педагогике (на основе анализа педагогического наследия Н.М. Таланчука): дис. ... д-ра пед.наук /В.Н.Корчагин. Казань, 2005. 345 с.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)