Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Problems of interpersonal compatibility teacher and schoolboy in the musical-performing class (piano)

Abstract

The article studies problems of
maintenance of interpersonal compatibility in
an educational dyad: the teacher - schoolboy,
class of a piano. The activities of the writers
considering concept «compatibility» from different
stands of pedagogic and psychology are
studied. The conclusions about the significance
of psychologi - pedagogical compatibility of a
dyad for maintenance of efficiency of openingup
are made.

About the Author

Е. Галиновская
Московский педагогический государственный университет
Russian Federation


References

1. Афонина А.В. Акмеологические факторы продуктивного взаимодействия в системе «учитель - ученик»: Дисс… канд. психол. наук. - Шуя, 2004. 185 с.

2. Коллектив. Личность. Общение. Словарь социально-психологических понятий / под ред. Е.С. Кузьмина, В.Е. Семенова. Л.: Лениздат, 1987. С. 98.

3. Краткий психологический словарь / сост. Л.А. Карпенко; под общ. ред. А.В. Петровского, Р.Л. Ярошевского. М.: Политиздат, 1985. 431 с.

4. Кричевский Р.Л. Проблема межличностной совместимости в зарубежной и социальной психологии // Вопросы психологии. 1979. №5. С. 161-170.

5. Психология. Словарь. 2-е изд. / Под. ред. А.В. Петровского и М.Г. Ярошевского. М.: Политиздат, 1990. 494 с.

6. Унт И. Индивидуализация и дифференциация обучения. Таллин, 1990.

7. Хазанов П.А. Оптимизация межличностных отношений и взаимодействий в системе «учитель - ученик» (на материале индивидуальных занятий художественно-творческой деятельностью). М.: МГИМ им. А. Шнитке, 2006. 281 с.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)