Diversity of continuing education in information society
Abstract
are faced with the challenge of delivering education
in a new context in which information
and communication technologies are expected
to play the key role. Education responds to challenges
of the 21st century with a new concept of
education throughout life. The paper focuses
on innovative forms of teaching and learning,
such as open education, distance and blended
learning which are based on new approaches,
tasks and criteria in the system of continuing
education.
References
1. Глобализация и конвергенция образования: тех- нологический аспект. Научное издание / Под редакцией профессора Ю.Б. Рубина. - М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшн», 2004. - С. 25-28.
2. Концепция модернизации российского образова- ния в период до 2010 года. Приложение к прика- зу Минобразования России от 11 февраля 2002 г. № 393.
3. Основы открытого образования / Отв. ред. В.И. Солдаткин. - Т. 1. - Российский государственный институт открытого образования. - М.: НИИЦ РАО, 2002. - 676 с.
4. Педагогические технологии дистанционного обу- чения: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заве- дений / Под ред. Е.С. Полат. - М.: Издательский центр «Академия», 2006. - 400 c.
5. Blended Learning. Research Perspectives. Edited byAnthony G. Piccano and Charles Dzuiban. The Sloan Consortium, 2007. - P. 83.
6. Dolence M.G. and Norris D. M. Transforming Higher Education: A Vision for Learning in the 21st century, Ann Arbor: Society for College and University Planning, 1995. - P. 94.