English module based on information technologies to form students ability to autonomy and selforganization
Abstract
of designing and introducing into educational
process a distant reading module based
on the authentic English materials about international
marketing. The author of the article
differentiates the notions «distance course»
and «distant module». All materials are organized
in the form of the electronic book and
propose suggest obligatory use of information
technologies and test and training system application
with the purpose to check the level of
students understanding. From methodologcal
point of view the module belongs to «English
for specific purposes» direction. However it is
not orientated at providing specific language
knowledge, but at teaching the principles of
international marketing with the help of the
English language as an instrument, as well as
at developing cognitive potentials, the formation
of students ability to work independently
and self organize.
References
1. Анисимова Л.А. Профессионально-ориентиро- ванная иноязычная подготовка в инновационном вузе на основе кредитно-модульного подхода в ус- ловиях реформирования образования/ Сборник научных статей ежегодной межвузовской конфе- ренции «Практика обучения иностранным язы- кам студентов разных специальностей в неязыко- вом вузе» / С. 4-15. - Самара: САГА. - 2008. - 92 с.
2. Большой словарь иностранных слов / Москвин Ю.А. - Москва: Цетрополиграф; ООО «Полюс», 2001. - С. 204.
3. Вербицкий А.А., Бакшаева. Проблема трансфор- мации мотивов в контекстном обучении. - lос. http://www/brsu/brest/bv/pages/psvcholouv/issues/ 1997 973/97301.htm от 22.05. 2008 (дата об- ращения - апрель, 2006).
4. Краткий словарь современных понятий и терми- нов / 3-е изд./ H.Т. Бурнимович, Г.Г. Жаркова,Т.М. Корнилова и др. - М.: Республика, 2000.- С.158.
5. Малявина С.А. Проектирование социальных из- менений в системе общего образования. - Тольят- ти, 2005. - С. 6-17.
6. Полат Е.С. Ещё раз к вопросу о педагогических технологиях дистанционного обучения / Сб. ста- тей II Международной научно-практической кон- ференции / Отв. ред. А.Л. Назаренко. - Москва: МГУ, 2006. - 345 с.
7. Berkowitz, Kerin, Hartley, Rudelius. Marketing, 2nd dition, Irwin/McGraw-Hill, 2000. - P. 735.
8. Roget's P.M. 21st Century Thesaurus in dictionary form/Barbara Ann Kipfer.- New-York; Library of Congress Cataloging-in-Publication Data, 1992. - 978 p.
9. The Webster Dictionary аnd Thesaurus of the English lаnguage. Lexicon Publications, INC., Danbury, СТ, 1999. - P. 472.