Didactic games as means of development of the pupils communicative competence
Abstract
games as means of communicative competence.
This notion has been transferred into
the sphere of pedagogic as it emphasizes the
semantic aspect of social interaction between
pupils, a child and a teacher. Several interpretations
of the term game are considered. Special
prominence is given to the structure of a
speech act. Every element of this structure can
become a basis for the formation of a didactic
game, which in its turn has a beneficial effect
on the development of the pupils communicative
abilities and skills.
About the Author
Ольга ТрухинаRussian Federation
References
1. Богданова Г.А. Морфемный разбор как средство развития интереса учащихся к русскому языку // Русский язык в школе. - 1982. - № 5.
2. Вербицкая Л.А. Давайте говорить правильно: По- собие по русскому языку: Учебное пособие. - М., 2003.
3. Козлова О.А. Роль современных дидактичес- ких игр в развитии познавательных интересов и способностей школьников // Начальная школа. - 2007. - № 11.
4. Козырев В.А., Черняк В.Д. Вселенная в алфавит- ном порядке: Очерки о словарях русского языка. - СПб., 2000.
5. Лопатин В.В., Лопатина Л.Е. Малый толковый словарь русского языка.- М., 1993.
6. Макаренко А.С. Лекции о воспитании детей //
7. Макаренко А.С. Сочинения: В 8 т. - Т. 4. - М., 1980. 7. Психологический словарь. - М., 1983.
8. Удальцова Е.И. Дидактические игры в воспита- нии и обучении дошкольников. - Минск, 1976.
9. Шмаков С.А. Игры-шутки, игры-минутки. - М., 1993.
10. Шмаков С.А. Игры учащихся - феномен культу- ры. - М., 1994.