To the question of language proficiency enhancement in non-linguistic institutions
Abstract
Russian and European requirements to the formation
of educational programs on language
teaching in non-linguistic educational institutions,
innovative methodological approaches,
concepts of competence approach, innovative
technology, language personality
References
1. Барышников Н.В. Мультилингводидактика [Текст] / Н.В. Барышников // Иностранные язы- ки в школе. 2005. № 5. С. 19-27.
2. Гез Н.И. Формирование коммуникативной компе- тенции как объект зарубежных методических ис- следований [Текст] / Н.И. Гез // Иностр.яз. в шк. 1985. № 2. С. 17-23.
3. Караулов Ю.Н. Русский язык и языковая личность [Текст] / Ю.Н. Караулов. М.: УРСС, 1987.
4. с.
5. Мильруд Р.П. Учебник иностранного языка: си- нергетика жанра или энергетика автора [Текст] /Р.П. Мильруд // Иностр.яз. в шк. 2006. № 8. С. 12-18.
6. Парахин Н.В. Система менеджмента качества Ор- ловского государственного аграрного универси- тета [Текст] / Н.В. Парахин, Т.И. Гуляева, Т.И. Грудкина, Е.В. Бураева. Издат. ОрелГАУ, 2005. 309 с.
7. Пузанкова Е.Н. Формирование языковой способ- ности учащихся при обучении русскому языку [Текст]: монография / Е.Н. Пузанкова. Орёл: Кар- туш, 2004. 347 с.
8. Санкт-Петербургский гос. университет. Болонья 18-19 июня 1999 года [Текст] / Санкт-Петербург- ский гос. университет // http://www.spbu.ru/ News/edusem/bol-dec.htm
9. Хомский Н.О. Язык и мышление [Текст] / Н.О. Хомский; [пер. с англ. Б.Ю. Городецкого]. М.: Изд-во МУ, 1972. 122 с.