Case study method of teaching students in a non-linguistic university
Abstract
of using case study method in teaching a
foreign language for business and professional
communication. The basis of the method is a
real topical business problem, which needs discussion.
The article analyses requirements for
problem situations, examines advantages and
disadvantages of the case study method as well
as difficulties of its use. The article provides a
detailed description of competencies formed as
a result of applying the case study method.
About the Author
Виктория МатюшенкоRussian Federation
References
1. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая пара- дигма результата образования // Высшее образо- вание сегодня, 2003. - №5. - С. 34-42.
2. Зобов А.М. Метод изучения ситуаций (case study) в образовании: его история и применение. - Эли- тариум, 2006. http://www.elitarium.ru
3. Ивбуле В.П. Методика обучения профессиональ- ному общению на русском языке в социокультур- ных условиях Латвии (юридический профиль): Дис. ... канд. пед. наук. - М., 2003. - 191 с.
4. Методика преподавания русского языка как инос- транного для зарубежных филологов-русистов: (Включенное обучение) / под ред. А.Н. Щукина. - М.: Рус. яз., 1990. - 233 с.
5. Михалкина И.В. Коммуникативное и языковое содержание обучения профессиональному обще- нию специалистов в области внешнеэкономичес- ких связей: Дис. ... канд. пед. наук.- М., 1994.- 260 с.
6. Практическое руководство для тьютора системы Открытого образования на основе дистанционных технологий. / Под ред. А.М. Долгорукова. - Моск- ва, Центр интенсивных технологий образования, 2002. - С. 21-44.
7. Nodari Claudio. Perspektiven einer neuen Lernkultur. Pädagogische Lehrziele im Fremdsprachenunterricht als Problem der Lehrwerkgestaltung. Verlag Sauerländer- Aarau, Frankfurt am Main, Salzburg, 1995.
8. Mandl Heinz, Fischer Friedrich. Mapping-Techniken und Begriffsnetze in Lern- und Kooperationsprozessen// H. Mandl, F. Fischer: Wissen sichtbar machen. Wissensmanagement mit Mapping-Techniken. Göttingen u.a., 2000, p. 3-12.