Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Predicting troubles at classes of the russian language in a poly ethnical group

Abstract

The article is concerned with the
tuition of migrants children in a poly ethnical
group in a public school in the Russian Federation.
In the author focuses on the most common
mistakes in written speech of foreiners

About the Author

Наталья Маркина
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина (г. Москва)
Russian Federation


References

1. Цейтлин С.Н. Специфические ошибки азербайд- жанско-русских билингвов в письменной речи // Русистика и современность. Материалы 7 научно- практической конференции. Т. 2. СПб., 2005.

2. Методика преподавания русского языка в школах народов туркоязычной группы. М., 1984.

3. Бакеева Н.З. К изучению русского глагола в 5-7 классах нерусской школы. Пособие для учите- лей. М., 1957.


Review

Views: 40


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)