The structure of research competence of bachelors of education and pedagogy: international and Russian perspective
Abstract
and Russian perspective of the research
competence as one of the main outcomes of
Bachelor education. The author discloses the
structure research competence of Bachelors of
Education or Pedagogy, which is characterized
by mutual interaction of generic and subjectspecific
competences included into it, presents
the model of research competence of complex
development and thoroughly analyses its components
and their interrelations.
About the Author
Ирина ФедороваRussian Federation
References
1. Байденко В.И. Компетенция в профессиональ- ном образовании (к освоению компетентностного подхода) // Высшее образование в России, 2004. - № 11.
2. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как ре- зультативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. - М.: Исследовательский центр проблем качества под- готовки специалистов, 2004. - С. 22.
3. Обухов А.С. Исследовательская позиция личнос- ти // Школьные технологии. - 2007. - № 5.
4. Равен Дж. Педагогическое тестирование: про- блемы, заблуждения, перспективы / Пер. с англ. - М., 2001.
5. Чучалин А. Проектирование образовательных программ на основе кредитной оценки компетен- ций выпускников. // Высшее образование в Рос- сии. - № 10, 2008.
6. Competence-based learning. A proposal for the assessment of generic competences. Aurelio Villa Sanchez. - University of Deusto, 2008.
7. Parry S. B. The quest for competencies: competency studies can help you make HR decision, but the results are only as good as the study. Training, 1996. - 33. - P. 48-56.
8. Spencer L. M., Spencer S. M. Competence at work: models for superior performance. - New York [etc.]: John Wiley, 1993.
9. Tuning Educational Structures in Europe. Julia Gonsalez, Robert Wagenaar.- University of Deusto, 2003.