Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMATION OF THE MATH'S TEACHERS PROFESSIONAL COMPETENCE MODEL ON BASIS OF THE UNIVERSITY EDUCATIONAL COMPLEX

Abstract

In the article the university educational complex is considered as a structural model of the professional teachers in the system of the consistent education.
An authors model of the formation of the Maths teachers is suggested.
It includes: the purpose, principles, teaching process, information and methodological support, pedagogical conditions result. We describe peculiarities of realization of this particular model.

About the Author

Маргарита Гаврилова
Пензенский государственный педагогический университет им. В.Г. Белинского
Russian Federation


References

1. Байденко В.И. Болонский процесс: структурная реформа высшего образования Европы. - 3-е изд. - М., Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, Российский Новый университет, 2003. - 128 с.

2. Гаврилова М.А. Непрерывное профессиональное педагогическое образование: проблемы, суждения, опыт работы // Научные исследования: информация, анализ, прогноз: Коллективная монография /П.Ф.Кравчук, В.В. Попов, Н.И.Лыгина и др. - Книга 1. - Воронеж: Воронежский государственный педагогический университет, 2003. - С.93-102.

3. Государственный образовательный стандарт ВПО. - М., 2001. - 32 с.

4. Интеграция региональных систем образования /Материалы V международной конференции. - Выпуск 5. - Саранск, 2006.

5. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 г. // Модернизация российского образования. Документы и материалы. - М.: Изд-во ВШЭ, 2002. - С.263 - 282.

6. Типовое положение об учебном комплексе. Приложение к Приказу ГКНО СССР от 07.06.1990 г. №388.


Review

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)