Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

METHODOLOGICAL WAYS OF DEVELOPMENT OF SPEECH HABITS OF PUPILS AT THE LESSONS OF RUSSIAN GRAMMAR AT COMPREHENSIVE SCHOOL

Abstract

The article is devoted to methodological ways of teaching Russian grammar which contribute to development of pupils' speech habits. Besides it deals with theory of communication in teaching and its role in progress of communicative and linguistic competence of pupils.

About the Author

Светлана Боброва
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Айдарова Л.И. Психологические проблемы обучения младших школьников родному языку. - М., 1978.

2. Антонова Е.С. Методика преподавания русского языка: коммуникативно-деятельностный подход. Раздел I. - М., 2004.

3. Богин Г.И. Типология понимания текста. - Калинин, 1986.

4. Волков В.В. Введение в психолингвистику. - Ужгород, 1994.

5. Выготский Л.С. Мышление и речь. - М., 1934.

6. Жинкин Н.И. Язык. Речь. Творчество. - М., 1998.

7. Золотова Г.А. Коммуникативные аспекты русского синтаксиса. - М., 1982.

8. Ожегов С.И. Словарь русского языка. /Под ред. Шведовой Н.Ю. - М., 1986.

9. Щедровицкий Г.П. Избранные труды. - М., 1995.

10. Щерба Л.В. Языковая система и речевая деятельность. - Л., 1974.


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)