Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Ecological competence-based education of students in higher pedagogical school

Abstract

Ecological education in Russia today is on the new turn of its development and reflects the general tendency of the whole Russian education for transition in global educational area. Competence-based education in modern conditions becomes a methodological principle for research the subject matter of ecological education in orientation to sustainable development values. Personal ecological competence is based on the qualitative parameters of key-competences and has over subject matter. Personal student ecological competence in higher pedagogical school depends on the level of professional pedagogical competence since realized in the coming eco-pedagogical activity.

About the Author

Юлия Гришаева
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Бганба В. Р. Социальная экология: Учеб. пособие. - М.: Высшая школа, 2005. - 309 с.

2. Большой словарь иностранных слов/Сост. А. Ю. Москвин. - М.:ЗАО Центрполиграф, 2007. - 731 с.

3. Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище. UNESCO, 1996.

4. Захлебный А Н., Дзятковская Е. Н. Экологическая компетенция - новый планируемый результат экологического образования//Экологическое образование, №3. - 2007. - С.3-8.

5. Захлебный А Н. О подготовке концепции общего экологического образования в интересах устойчивого развития//Экологическое образование, №2. - 2007. - С.3-5.

6. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата современного образования // Интернет-журнал "Эйдос". - 2006. - 5 мая.

7. Пистунова Л. Е. Формирование экологической компетентности студентов вуза: Дис. … канд. пед. наук. - Кемерово, 2006.- 205 с.

8. Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций // Интернет-журнал "Эйдос". - 2005. - 12 декабря.

9. http://metod.dvpion.ru. - 9 с.


Review

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)