Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FACTORS OF THE SYSTEMATIC INTRODUCTORY CLASSICAL MECHANICS COURSE FORMATION AT THE TECHNICAL INSTITUTE

Abstract

The article analyses changes taking place in the process of Physics training at school and
at the Institute. The author suggests a program of systematic introductory course for fi rst-year
students of the technical Institute aiming at solving the problem of systematic continuity. The
author considers factors of course formation and gives reasons for the contents choice.

About the Author

Л. Половникова
Тюменский государственный нефтегазовый университет Филиал «Тобольский индустриальный институт»
Russian Federation


References

1. Гегель Г.В.Ф. Соч. Т.4. Система науки. 4.1. Феноменология духа. М.; Л; АН СССР, 1959. - 440 с.

2. Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении. - М.: Педагогика, 1972. - 424 с.

3. Зорина Л.Я. Дидактические основы формирования системности знаний старшеклассников. - М.: Педагогика, 1978. - 128 с.

4. Казаков Р.Х. Методическая система обучения общей физике в педагогическом вузе. - М.: Изд-во МГОУ (ISBN 5-7017-0560-9), 2003. - 92с

5. Казаков Р.Х Отражение системных свойств физической теории в содержании физического образования в вузе. Вестник ТИИ №1, 2006.- С.234. Изд. Нефтегазовый университет

6. Казаков Р.Х. Построение курса общей физики на основе понятия состояния физической системы // Преподавание физики в высшей школе. 1999. № 16. -С. 8-9.

7. Мостепаненко М.В. Философия и физическая теория, картина мира и проблема происхождения и развития физических теорий.- Л.:Наука,1969.-240 С.;

8. Мощанский В.Н. Формирование мировоззрения учащихся при изучении физики, М.:Просвещение, 1989. - 190 с.

9. Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе. - М.: Просвещение, 1977. -168 с.

10. Эйнштейн А. Физика и реальность. - М.:Наука, 1965. - 359 с.


Review

Views: 37


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)