Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ORGANIZATION OF INTERACTION SPECIALISTS IN CORRECTION SCHOOLS

Abstract

This article studies the particular qualities of the correction-teaching framework,
pedagogical methods in correction school. The author analyzes the activities and major lines of
work of psychology-pedagogical and medico-social services specialists. Also the pedagogicalorganizational
communicational fi eld and the motives for interaction are investigated. Besides
the author investigates the factors which add to the effective interaction organization.

About the Author

Н. Ростовцева

Russian Federation


References

1. Агеев B.C. Межгрупповое взаимодействие, социально-психологические проблемы.- М.: Изд-во Москов. ун-та, 1990.- 240 с.

2. Антропов А.П. К вопросу об организации обучения детей с задержкой психического развития / Диагностика, профилактика и коррекция нарушений развития детей с ограниченными возможностями здоровья: Сборник научных статей- СПб.: Изд-во РГПУ, 1999.- С.117-122.

3. Кащенко В.П. Педагогическая коррекция: Исправление недостатков характера у детей и подростков:Кн. Для учителя. - 2-е изд. - М.: Просвещение, 1994. - 223 с.

4. Кричевский В.Ю. Управление школьным коллективом.- Л.: Знание, 1985.-32 с.

5. Симонов В.П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в области управления образовательным процессом. Учебн. пособие.- М., 1997. - 264 с.

6. Файоль А. Общее и промышленное управление.- М.: Центральный институт труда, 1923.

7. Шевченко С.Г. Комплексный подход к диагностике, коррекции и реабилитации детей с трудностями в обучении. // Дефектология. - 1995.-N1.-С. 30-37.

8. Шевченко С.Г. Преодолевая трудности в обучении / О вариативности образования в школе // Завуч. - 1998.- N 3 - С. 93-103.

9. Шипицына Л.М., Иванов ЕС, Данилова Л.А., Смирнова И.А. Реабилитация детей с проблемами в ин- теллектуальном и физическом развитии.- СПб.: Образование, 1995.- 80 с.


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)