Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

EDUCATIONAL SYSTEMS FORMATION IN THE TERTIARY EDUCATION FOR TEACHERS IN CONTINUOUS EDUCATION CONTEXT

Abstract

In the article approaches on formation of the valuable attitude to pedagogical activity of
higher educational institutions students are presented from the position of strategic directions
of higher education modernization within the framework of the problem of change of the
pedagogical activity essence directed on development of spiritual-moral values of the Russian
society. The valuable attitude to pedagogical activity as socio-pedagogical and system-forming
in educational process of pedagogical higher educational institution is examined within the
framework of continuous education methodology. The author presents conceptual ideas of
formation of valuable priority of pedagogical activity from the position of a new educational
paradigm in conditions of the postindustrial stage of society development.

About the Author

А. Орешкина
Институт теории и истории педагогики Российской академии образования
Russian Federation


References

1. Концепция развития непрерывного педагогического образования в среднем городе. // Кол. авторов: Ер- моленко В.А., Новиков А.М., Новикова Т.В., Орешкина А.К., Федосимов Г.М., Черноглазкин С.Ю. /Подред.В.А.Ермоленко /.-М.:ИТИП РАО, КГУ, 2006.-113 с.

2. Лобанов Н.А., Скворцов В.Н., Тучков А.И.. Человеческий капитал в системе непрерывного образования.- СПб., 2002.-72 с.

3. Новиков А.М. Методология образования.- М., 2007.- 668 с .

4. Новиков А.М. Методология учебной деятельности.-М., 2006.-176 с.

5. Орешкина А.К. Теоретические основы развития педагогических систем непрерывного образования. - М., 2007.- 49 с.

6. Шабалин В.А. Категория социального пространства и ее роль в понимании политического конфликта.Сб. Современное гуманитарное знание и социальная практика в поисках новой парадигмы: опыт междисциплинарного диалога.- Йошкар-Ола, 1999.-75 с. - С.23.

7. Bell D. The Cultural Contradiction of Capitalism. L., 1976.


Review

Views: 49


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)