Formation of creative abilities at pupils in conditions of out-of-class work of establishment of additional formation
Abstract
limits of research interrogation in which participated three groups of respondents has been lead:
pupils of elementary grades, pupils of the senior classes, parents of pupils. By results of tables
have been made and the analysis which has shown positive infl uence of out-of-class activity
on educational process is lead, and also, during activity of the Childrens philarmonic society
dynamics of formation and development is most evidently visible.
References
1. Алексеев А.Д. Методика обучения игре на фортепиано, Музгиз., 1961.-272 с.
2. Амонашвили Ш.А. Центр гуманной педагогики.// Три ключа.- ежегодник. - Москва, 1987. - 32 с.
3. Богоявленская Д.Б. Определение понятия "активность" как необходимое условие эффективного формирования данного качества личности// Актуальные проблемы формирования и воспитания активности. Тезисы докладов. Рига, 1979. - С. 17-19.
4. Гончарова О.В. Педагогические условия развития музыкально одарённых детей. Автореферат на соискание учёной степени кандидата педагогических наук. Волгоградский государственный педагогический университет. Волгоград, 2002., 18 с.
5. Дополнительное образование детей. Учебное пособие для студентов высших учебных заведений. Под редакцией О.Е. Лебедева, Москва, Гуманитарный издательский центр Владос, 2000., - 256 с.
6. Доровский А.Н. 100 советов по развитию одарённости. Москва, Российское педагогическое агенство, 1997., - 309 с.
7. Кирнарская Д.К. Музыкальные способности, Москва, "Таланты-ХХI века", 2004., - 496 с.