Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

METHODICAL ASPECTS OF LEARNINGTEACHING ENVIROMENT FOR THE CIRCLES AND CLUBS AND SOCIETIES ON DECORATIVE APPLIED ARTS

Abstract

The scientificmethodical substantiation of the professional training of the students of the arts faculties of pedagogical universities for the purpose of working in the subsidiary and complementary school education is based on the working out of the learningteaching environment. The methodical training of students for the purpose of working in the arts circles and decorative arts societies in the schools in connected with the habits and practice of transfer of personal creative experience of students into the sphere of the teaching environment.

About the Author

G. V. Cheremnykh
Московский педагогический государственный университет
Russian Federation


References

1. Волков Г.Н. Этнопедагогика: Учебник для студ. сред. и высш. пед. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 168 с.

2. Демчев П.Г., Черемных Г.В. Художественное оформление в школе: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Гуманит. изд. цент ВЛАДОС, 2004. – 208 с., 8 с. ил.: ил.

3. Евладова Е.Б., Логинова Л.Г., Михайлова Н.Н. Дополнительное образование детей: Учебное пособие для студ. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2002. – 352 с.

4. Некрасова М.А. Народное искусство как часть культуры. – М.: Изобраз. искусство, 1983. – 344 с.

5. От внеклассной работы – к дополнительному образованию детей: Сборник нормативных и методических материалов для дополнительного образования детей / Под ред. А.К. Бруднова. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – 544 с.

6. Ростовцев Н.Н. Методика преподавания изобразительного искусства в школе: Учеб. для студ. худож.граф. фак. пед. интов. – 3е изд., доп. и перераб. – М.: АГАР, 1998. – 256 с.

7. Хворостов А.С. Декоративноприкладное искусство в школе. Пособие для учителей. – М.: Просвещение, 1981. – 176 с., ил.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)