Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ROLE AND IMPORTANCE OF ELECTRIC SCHEMES IN THE SYLLABI OF TELECOMMUNICATION INSTITUTES AND UNIVERSITIES

Abstract

Analysis of the teaching process in Telecommunication Institutes and Universities shows that electric schemes represent one of the major elements that insure the integrity and continuity in technical specialist training. The article gives a detailed examination of the connections that the section ‘Electric Schemes in the course of Engineering and Computer Graphics has with other subjects in the syllabus. A systematic approach to forming students’ professional literacy in drawing up and reading electric schemes is suggested.

About the Author

A. A. Ryvlina
Московский технический университет связи и информатики (МТУСИ)
Russian Federation


References

1. Архангельский С.И. Лекции по теории обучения в высшей школе. – М.: Высшая школа, 1974. – 384 с.

2. Беспалько В.П. Некоторые вопросы педагогики высшего образования. – Рига: Минво высш. и сред. спец. образ. Латв. ССР, 1972. – 151 с.

3. В начале творческого пути. Советы студентам технических вузов.: Метод. пособие / И.Н. Орлов, В.Г. Герасимов, П.Г. Грудинский и др. // Под ред. В.И. Добрыниной. – М.: Высшая школа, 1986. – 128 с.

4. Гомоюнов К.К. Совершенствование преподавания технических дисциплин: методологические аспекты анализа учебных текстов. – Л.: Издво Ленингр. унта, 1983. – 206 с.

5. Ерёмкин А.И. Система межпредметных связей в высшей школе: Аспект подготовки учителя. – Харьков: «Вища школа», 1984. – 152 с.

6. Леднев В.С. Содержание образования: Учебное пособие. – М.: Высшая школа, 1989. 360 с.

7. Ненашев А.П. Конструирование радиоэлектронных средств: Учебник для радиотехнических спец. вузов. – М.: Высшая школа, 1990. – 432 с.

8. Усатенко С.Т., Каченюк Т.К., Терехова М.В. Выполнение электрических схем по ЕСКД: Справочник. – М.: Издательство стандартов, 1989. – 325 с.

9. Якиманская И.С. Развивающее обучение. – М.: Педагогика, 1979. – 144 с. – (Воспитание и обучение. Бка учителя).


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)