Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

UNIVERSITY AND MUSEUM. SOME PROBLEMS OF INTEGRATION IN PROGRESS OF EDUCATION OF TEACHERS OF ART

Abstract

Among the main social function of the museums the education function has a great importance. That is why the part of art museums in process of education of teachers of art is actual. Forms of creative interaction of universities and state art museums comprise all the main kinds of museum activity. They all essential factors of development of aesthetic experience of coming teachers of art by their unity to original works of art.

About the Author

S. N. Lychkov
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Музей и образование: Сб. научных статей. СПб., 1999. – С. 6.

2. Т.Ю. Юренева. Музееведение. М., 2006. – C. 470.

3. Н.Ф. Федоров. Музей, его смысл и назначение. М., 1992. – С. 12.

4. Музейное дело России. М., 2006. – С. 258–259.

5. Столяров. Теория и практика образовательной деятельности художественного музея. Автореф. дис.. на соиск. учен. степени дра пед. наук. СПб., 1999. – С. 29–30.

6. В.С. Кузин. Особенности развития и формирования личности художника. Вестник МГОУ. Серия «Изобразительное искусство». Вып. 1. М., 2006. – С. 4.

7. И.М. Косова. Музей и образование взрослых. Сборник «Культурнообразовательная деятельность музеев». М., 1997. – С. 45.

8. С.П. Ломов. Система оптимальной живописной подготовки учителей декоративноприкладного искусства и народных промыслов: Автореф. дис.. на соиск. учен. степени дра пед. наук. М., 2000. – С. 21.

9. Образование и культура северозапада России. Вып. 5. СПб., 2000. – С. 248.


Review

Views: 95


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)