Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

SCHOOL AND PARKS ENVIRONMENT. SOME PROBLEMS OF INTEGRATION IN PROGRESS OF EDUCATION OF PUPILS OF ART

Abstract

Among the main social function of the parks the education function has a great importance. That is why the part of parks environment in process of education of pupils of art is actual. Forms of creative interaction of School and parks environment comprise all the main kinds of activity. They all essential factors of development of aesthetic experience of coming teachers of art to original parks environment.

About the Author

A. V. Miheev
Лианозовский парк культуры и отдыха
Russian Federation


References

1. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М., 1996. – 533 с.

2. Лихачев Б.Т. Эстетика воспитания. М., 1972.

3. Кузин В.С. Психология: Учебник. – 2е изд., перераб. и доп. – М.: Высшая школа, 1982. 256 с., ил.

4. Ломов С.П. Изобразительная деятельность школьников. В сб. МПГУ. – М., 1992. – 1,0 п. л.

5. МеликПашаев А.А. Педагогика искусства и творческие способности. –М.: Знание, 1981. – 96 с.

6. Л.И. Михайлова. Социодинамика народной художественной культуры: детерминанты, тенденции, закономерности. – М.: Вузовская книга, 1999. – 237 с.

7. Социокультурное исследование / Под ред. Ф.И. Минюшева. – М.: Издво МГУ, 1994. – 96 с.


Review

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)