Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

NEW LOOK ON THE TEACHING METHODS ESSENCE

Abstract

The intrinsic characteristic of training methods is analyzed: dualism of training method, its objects and subjects are given in article, the objective and subjective sides of a training method are described, definition of concept «training method», connecting its objective and subjective aspects is represented.

About the Author

И. Л. Садовская
ГОУ ВПО «Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева» (КГПУ им. В.П. Астафьева)
Russian Federation


References

1. Бэндлер Р. Используйте свой мозг для изменений / Р. Бэндлер.– Новосибирск: издво Новосибирского госуниверситета, 1992. – 161 с.

2. Владиславлев М. Логика / М. Владиславлев.– СПб., 1872. – С 142.

3. Гегель. Соч.: в 15 т. / Гегель. – М., 1937. – Т. 5. – С. 33.

4. Гегель. Соч.: в 15 т. / Гегель. – М., 1939. – Т. 6. – С. 299.

5. Гриндер Д. Структура магии / Д. Гриндер, Р. Бэндлер. – М.: КААС, 1995. – 520 с.

6. Гриндер Д. Формирование транса Д.Гриндер, Р.Бэндлер. — Канск: типография «Власть Советов», 1993. – 345 с.

7. Декарт Р. Правила для руководства ума, 1628 / Р. Декарт // Соч: в 2 т. – М.: Мысль, 1989. – Т. 1.– С. 85.

8. Дистервег А. Избранные педагогические сочинения /А. Дистервег.– М.: Учпедгиз, 1956.– 375 с.

9. Кант И. Критика чистого разума / И. Кант; пер. с нем. Н. Лосского сверен и отредактирован Ц.Г. Арзаканяном и М.И. Иткиным. – М.: Мысль, 1994. – С. 497.

10. Колеватов В.А. Методы научного познания. Введение в методологию науки: Учебное пособие / В.А. Колеватов. – Новосибирск: Сиб. АГС, 1996. – С. 8.

11. Краевский В.В. Общие основы педагогики / В.В. Краевский.– М.: Academia, 2005.– С. 67.

12. Матрусов И.С. К проблеме методов обучения / И.С. Матрусов, М.В. Рыжаков // Сов. педагогика.– 1984. № 1.– С. 46.

13. Мрочек В. Педагогика математики: в 2 т. / В. Мрочек, Ф. Филиппович. – СПб.: Книгоиздательство О.Богдановой, 1910. – Т. 1. – С. 117–118.

14. Перовский Е.И. Проблема метода в обучении /Е.И.Перовский //Сов.педагогика.– 1956.– № 12.– С.78.

15. Подкорытов Г.А. О природе научного метода / Г.А.Подкорытов. – Л.: Издво ЛГУ, 1988. – С. 25–26.

16. Подласый И.П. Педагогика начальной школы: Учебное пособие для студ. пед. колледжей / И.П. Подласый. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – С. 186.

17. Подласый И.П. Педагогика: Новый курс: учеб. для студ. высш. учеб. заведений: в 2 кн. / И.П. Подласый. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2002. – Кн.1. – С. 471.

18. Райков Б.Е. Методика естествознания как научная дисциплина /Б.Е.Райков //Пути и методы натуралистического просвещения. – М.: Издво АПН РСФСР, 1960. – С. 260.

19. Файерабенд П. Избранные труды по методологии науки / П.Файерабенд: Пер. с англ. и нем. А.Л. Никифорова / Общ.тред. и авт. вступ. ст. И.С. Нарский.– М.: Прогресс, 1986. – 542 с.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)