Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE PRINCIPLES OF EFFECTIVE REALIzATION OF POLICULTURAL EDUCATION IN CONTEMPORARY HIGH SCHOOL

Abstract

In this article the author speculates about the actual changes of modern educational process in terms of policulturalism. One of the key components of polycultural education is linguosociocultural competence. The author analyses a number of principles lying in its basis and serving as the ground for efficiency of polycultural education in high school.

About the Author

L. . Kostikova
ГОУ ВПО «Рязанский государственный университет им. С.А. Есенина»
Russian Federation


References

1. Seelye H.N. Teaching culture: strategies for intercultural communication. – Lincolnwood, IL: National Textbook Co, 1994. – 190 p.

2. Библер В.С. Диалог культур и школа 21 века // Школа диалога культур: Идеи. Опыт. Проблемы. – Кемерово: Алеф, 1993. – 414 с.

3. Васильева Н.Н. Личностноориентированная межкультурная коммуникативная технология обучения студентов: Дисс. … канд. пед. наук. – Ростов н/Д, 2000. – 223 c.

4. Веденина Л.Г. Межкультурное обучение как полилог языков и культур // Межкультурная коммуникация / Тез. докл. – Иркутск, 1993. – С. 42–47.

5. Верещагин Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура: лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. – 4е изд., перераб. и доп. – М.: Рус. яз., 1990. – 246 с.

6. Дмитриев Г.Д. Многокультурное образование. – М.: Народное образование, 1999. – 314 с.

7. Макаев В.В., Малькова З.А., Супрунова Л.Л. Поликультурное образование – актуальная проблема современной школы // Педагогика, 1999. – № 4.

8. Цветкова Т.К. Теоретические проблемы лингводидактики: Монография. – М.: Компания спутник +, 2002. – 107 с.


Review

Views: 119


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)