Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TEST TECHNOLOGIES USAGE IN RUSSIAN EDUCATION AS STEP TO ENTER EUROPEAN EDUCATION AREA

Abstract

The article focuses on strategic objectives of Bologna declaration and problems of reforming Russian educational system of higher education by realizing the Concept of modernization of Russian education and the Concept of Federal program of educational development in 2006-2010. The author connects the problem of test technologies usage with the entrance of Russian Federation into open European educational area.

About the Author

I. N. Melnik
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Приказ Министерства образования Российской Федерации от 11.02.2002 №393 «О Концепции модернизации российского образования на период до 2010 года»).

2. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 3 сентября 2005 года № 1340-р «Об утверждении Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2006-2010 годы».

3. Смирнов С. Болонский процесс: перспективы развития в России // Вестник министерства образования Российской Федерации. 2004. № 1.

4. Коккота В.А. Лингводидактическое тестирование: Научно-теоретическое пособие. – М.: Высшая школа, 1989. – 127 с.

5. Аванесов В. С. Тесты: история и теория // Управление школой. 1999. №12.

6. Лаптев В.В., Писарева С.А., Тряпицына А.П. Подготовка и аттестация кадров высшей квалификации в области гуманитарных и общественных наук. Анализ опыта университетов Европы и России.-СПб.: Филологический факультет СПбГУ, 2006.- 168 с.

7. Bachman L.F., Palmer A.S. Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. – Oxford: Oxford University Press, 1996.

8. DuBois P. H. A History of Psychological Testing. Boston: Allyn and Dfcon Inc., 1970.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)