Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMPUTER TESTING AS ELEMENT OF EDUCATIONAL PROCESS MANAGEMENT

Abstract

The article considers managerial processes of training (learning) within the limits of pedagogical cybernetics. The conclusion is made that computer testing as an element of feedback can provide an increase in learning efficiency by observing pedagogical and cybernetic principles.

About the Author

V. S. Kim
Уссурийский государственный педагогический институт
Russian Federation


References

1. Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний. -М.: МГУ, 1975. -343 с.

2. Беспалько В.П. Программированное обучение. Дидактические основы. –М., 1970. -300 с.

3. Шишов С.Е., Кальней В.А. Мониторинг качества образования в школе. – М., 1998. – 143 с.

4. Ингенкамп К. Педагогическая диагностика. -М.: Педагогика, 1991. -240 с.

5. Rasch G. Probabilistic Models for Some Intelligence and Attainment Tests. Copenhagen, 1960, Danish Institute of Educational Research. (Expanded edition, Chicago, 1980, The University of Chicago Press).

6. Ким В.С. Анализ результатов тестирования в процессе Rasch measurement //Педагогические измерения, N4, 2005. –С.39-45.

7. Аванесов В.С. Основы научной организации педагогического контроля в высшей школе, 1989. –М., МИСИС. –168 с.

8. Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов: Учебное пособие. –М.: Логос, 2002. -432 с.

9. Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности младших школьников. –М: Просвещение, 1988. -175 с.

10. Спенс Рик. Clipper. Руководство по программированию. Версия 5.01 /Пер. с англ. - Минск, Тивали, 1994. -480 с.


Review

Views: 49


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)