Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE FORMANATION OF THE PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE REALIZTION OF STUDENTS SELF-EDUCATION IN THE TECHNICAL DISCIPLINES

Abstract

This article consider the necessary pedagogical conditions for the realization of students’ self-education in the technical disciplines. We discuss the importance of the problem of producing of electronic study resources for providing the technology of system-oriented engineer’s education in technical disciplines. this pedagogical technology is oriented at project-design – the students have to obtain professional-oriented results, which can be diagnosed, at each lesson.

About the Author

Z. S. Sazonova
Московский авиадорожный институт
Russian Federation


References

1. Терминологическое пространство образовательных технологий. Краткий словарь. Справочное издание / Н.В. Борисова, В.П. Бугрин. Серия материалов школы – семинара «Современные образовательные технологии»// Под ред. Н.А. Селезневой и Н.В. Борисовой.– М.: ИЦПКПК, 2000.

2. А.М. Матюшкин. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. М., 1972.

3. Ищенко В., Сазонова З. Системно-ориентированная технология // Высшее образование в России. – 2005. – №4.

4. С.М. Бреховских, А.П. Прасолов, В.Ф. Солинов. Функциональная компьютерная систематика материалов, машин, изделий и технологий. М.-«Машиностроение», 1995.

5. З.С. Сазонова. Методология функционально-сетевого проектирования подготовки специалистов к инновационной инженерной деятельности. // Образование и наука, №3 (39), 2006.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)