Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ABILITIES FOR THE DEVELOPING OF SPIRITUAL POTENTIAL OF TEENAGERS

Abstract

The aim of the article is to determine psychological and pedagogical preconditions for the development of spiritual potential of schoolchildren. the problem is of great importance at present because Russian society is in a crucial situation in the sphere of morality and spirituality.

About the Author

E. V. Tsyganova
Якутский государственный университет
Russian Federation


References

1. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века – The philosoph of education for the XXI century: (В поисках практ.-ориентир.образоват. концепций)- М.: «Совершенство», 1998.-С.328.

2. Родионов Т. Духовность, творящая жизнь //Вестник Академии Духовности РС (Я).- Якутск: Полиграфист, №1 (3).-1997.-С.13.

3. Человек как философская проблема: Восток-Запад: Сб. ст./Отв. ред. Н.С. Кирабаев, М.: УДН, 1991.-С 130.

4. Человеческий потенциал: опыт комплексного подхода/ Под. ред. Фролова И.Т. – М.: Эдиториал УРСС, 1999. С.14.

5. Блимготова А.Р. Учить культуре речи// Школа духовности.-2001.-№3.-С. 67-71.

6. Педагогическая энциклопедия /Гл. ред.: И.А. Каиров, Ф.Н. Петров и др., Т.3 М.: «Советская Энциклопедия», 1966.-С.424.


Review

Views: 25


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)