Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FUNCTIONS OF TRAINING METHODS

Abstract

The structure of training process is considered from the positions of functioning of training methods in it. Functions of process as a whole, and as specific functions for all structural elements are stated. two functions of training methods – transmitting and providing are marked, the transfer of social experience connected with its necessity and maintenance of its assignment (interiorisation) by the pupil is emphasized.

About the Author

I. L. Sadovskaja
Красноярский государственный педагогический университет, г.Красноярск
Russian Federation


References

1. Антонова Е.С. Развитие речи и мышления учащихся на основе интеграции содержания обучения в общеобразовательной школе: дис. … д-ра пед. наук, 2001.– С. 50, 57, 163, 176–177.

2. Ильина Т.А. Педагогика: курс лекций. Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов /Т.А. Ильина– М.: Просвещение, 1984.– С. 203, 269.

3. Краевский В.В. Теоретическая концепция процесса обучения как часть педагогической теории /В.В. Краевский //Теоретические основы процесса обучения в советской школе / под ред. В.В. Краевского, И.Я. Лернера.– М.: Педагогика, 1989.– С. 68–69.

4. Лернер И.Я. Взаимосвязи процесса обучения и его системообразующий фактор /И.Я. Леренер // Теоретические основы процесса обучения в советской школе / Под ред. В.В. Краевского, И.Я. Лернера.– М.: Педагогика, 1989.– С.74–84.

5. Подласый И.П. Педагогика начальной школы: уччеб. пособие для студ. пед. колледжей / И.П. Подласый.– М.: Гуманит.изд.центр ВЛАДОС, 2001.– С.108.

6. Сластенин В.А. Педагогика: учеб.пособие для студ.высш. пед. учеб. заведений /В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов; Под ред. В.А. Сластенина.– М.: Изд. центр «Академия», 2002. – С. 148.


Review

Views: 77


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)