Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMS OF UNIVERSITY STUDENTS’ KNOWLEDGE CONTROLIN THE CONDITIONS OF DISTANCE LEARNING

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2021-4-161-172

Abstract

Aim of this work is to reveal a number of pedagogical problems related to the control of students’ knowledge in the conditions of distance learning. Methodology. The article considers and demonstrates the forms of control of students’ knowledge, gives methodological recommendations on the use of such interactive forms as oral test, debate, discussion, essay, cases; the recommendations on using these forms in distance learning are given. Results of practical work are presented in the form of a criterion assessment. Research implications. A bank of cases on the discipline “Pedagogy and theory of education” is proposed.

About the Authors

A. M. Mityaeva
OSU named after. I. S. Turgenev
Russian Federation


A. A. Ibrahim
NRU MGSU
Russian Federation


References

1. Беловол Я. О., Красноплахтова Л. И. Формирование учебной мотивации студентов в высшем учебном заведении // Сборник материалов ХIХ Всероссийской студенческой научно-практической конференции Нижневартовского государственного университета / Нижневартовск, 2017 г. Нижневартовск, Изд-во НГУ, 2017. С. 453-455.

2. Богомазова Н. В. Об использовании текущего тестового контроля при изучении специальных дисциплин // Высшее техническое образование. 2012. № 8. С. 45-48.

3. Бубнова С. Ю. Практика организации контроля качества профессиональной подготовки студентов в вузе // Учёные записки Орловского государственного университета. 2013. № 2 (52). С. 282-285.

4. Вознесенская Е. В. Дистанционное обучение - история развития и современные тенденции в образовательном пространстве // Наука и школа. 2017. № 1. С. 116-123.

5. Дыбина О. В., Щетинина В. В. Контроль самостоятельной работы в вузе // Теория и практика общественного развития. 2015. № 4. С. 122-129.

6. Ерофеева В. С. Сравнительный анализ возможностей очного и дистанционного обучения при формировании компетенций в высшем профессиональном образовании // Педагогические измерения. 2020. № 1. С. 28-33.

7. Ибрахим А. А. Интерактивная речь как условие формирования коммуникативной компетенции // Балтийский гуманитарный журнал. 2021. №1 (34). С. 118-123.

8. Казакова Е. И., Галактионова Т. Г. Работа с «кейсами» в процессе повышения квалификации педагогов естественно-научного и технического профилей // Научное мнение. 2020. № 9. С. 78-84.

9. Розов Н. Х., Попков В. А., Коржуев А. В. Педагогика высшей школы. М.: Юрайт, 2016. 160 с.

10. Ступницкая М. А., Алексеева С. И. Критериальное оценивание самостоятельной работы студентов с текстами // Педагогические измерения. 2019. № 1. С. 62-69.

11. Heyd G. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht: DaF: Ein Arbeitsbuch. Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997. 218 p.


Review

Views: 206


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)