Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

EXPERIENCE IN CREATING E-MANUALS ON TEACHINGA FOREIGN LANGUAGE TO POLICE CADETS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-4-88-97

Abstract

Aim. To present the experience of creating an electronic manual for teaching English to police cadets. Methodology. The paper describes various types of tasks created in the program didapages 1.2., aimed at developing English communication skills of police cadets in a vivid and interactive way. Results. The presented electronic format of the developed manual will enable policemen to develop English skills very quickly, which is crucially important for international events entailing the arrival of a large number of foreign citizens at the country. Research implications. The experience described in the article can be used for the development of innovative information and teaching technologies in the IT-education system. The practical value of the research is conditioned by the possibility of using the presented electronic format by all the teachers working with new information technologies.

About the Author

A. V. Malyugina
Voronezh Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Аникина Е. А., Матюхина Г. Н. Об опыте создания электронного учебника по дисциплине «Иностранный язык» // Непрерывное профессиональное образование: теория и практика: сборник материалов VIII Международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов, магистрантов и студентов, 24 марта 2017 г. Новосибирск, 2017. С. 408-411.

2. Иванова О. М. Разработка электронного учебного пособия по естественнонаучным дисциплинам // Молодой учёный. 2013. № 4 (51). С. 11-13.

3. Колошеин А. П. Методы разработки образовательных электронных ресурсов // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2011. № 2. С. 102-106.

4. Корнеева И. Н., Савченко И. А. К вопросу разработки электронных учебных изданий [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2015. № 3. URL: http://science-education.ru/ru/article/view?id=17758 (дата обращения: 07.04.2020).

5. Лысков А. М. Функциональные возможности электронных образовательных изданий и ресурсов в образовательной деятельности // Вестник Томского государственного университета. Гуманитарные науки. Педагогика и психология. 2009. № 8 (76). С. 259-264.

6. Макаров С. А. Методические основы создания и применения образовательных электронных изданий (на примере курса математики): автореф. дис. … докт. пед. наук. М., 2003. 37 с.

7. Хуторской А. В. Принципы создания электронного учебника личностно ориентированного типа // Вестник Института образования человека. 2013. № 2. С. 1-12.

8. Мажарова А. Г., Малюгина А. В., Вавилова Т. Е. English for police communication [Электронный ресурс]: учебно-практическое пособие для обучающихся по специальностям юридического профиля. Воронеж, 2019. 1 электр. опт. диск (CD-ROM).

9. Innovations in learning technologies for English language teaching. [Электронный ресурс] // British Council 2013. URL: http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/C607%20Information%20and%20Communication_WEB%20ONLY_FINAL.pdf (дата обращения: 05.04.2020).

10. Sierra F. C. Foreign language teaching methods: some issues and new moves [Электронный ресурс] //

11. Semantic scholar. 1995. URL: https://www.semanticscholar.org/paper/Foreign-Language-Teaching-Methods.-Some-Issues-and-Sierra/dffbdb1684e9282c1c6c989f2455e8038a77d7cd (дата обращения: 05.04.2020).


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)