Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

QUALITY ASSURANCE OF PROFESSIONAL TRAINING IN FLIGHT UNIVERSITIES OF AEROSPACE FORCES AS AN INTERCONNECTED PEDAGOGICAL SYSTEM

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-4-79-87

Abstract

Aim. To develop a theoretical and methodological basis for the process of quality assurance of professional training in military flight universities. Methodology. The main content of the study is the analysis of the literary sources and the practice of professional training in military flight universities. Results. The article presents the author’s approach to solving the problem of quality assurance based on synthesis of the modularity principle, resource and processability in building the process of quality assurance of professional training. Research implications. The concept «an interconnected pedagogical system of quality assurance» is introduced into the scientific circulation. A model of an interconnected pedagogical system and generalized hierarchical structure of quality assurance of professional training in military flight universities is proposed.

About the Author

Y. N. Kuznetsov
Krasnodar Air Force Institute for Pilots
Russian Federation


References

1. Алёхин И. А., Кузнецов Ю. Н. Педагогический опыт обеспечения качества профессиональной подготовки офицерских кадров и иностранных военных специалистов в военных вузах России и США // Мир образования - образование в мире. 2018. № 2. С. 56-63.

2. Алёхин И. А., Кузнецов Ю. Н. Сравнительный историко-педагогический анализ систем обеспечения качества профессиональной подготовки российских офицерских кадров и иностранных военных специалистов // Мир образования - образование в мире. 2017. № 4. С. 69-85.

3. Волков А. К., Романова Ю. Д. Концепция модульного обучения в высшей школе // Вестник Российской экономической академии имени Г. В. Плеханова. 2004. № 2. С. 3-10.

4. Кузнецов Ю. Н. Концепция формирования профессионально-личностных компетенций курсантов военно-лётного вуза на основе ФГОС ВПО // Вестник военного образования. 2016. № 2. С. 66-70.

5. Кузнецов Ю. Н. Комплексная оценка профессионально-личностной компетенции курсантов лётного вуза на основе ресурсного подхода. Теория и практика: монография. Краснодар, 2018. 138 с.

6. Педагогическая система: теория, история, развитие: коллективная монография / под ред. В. П. Бедерхановой, А. А. Остапенко. М., 2014. 128 с.

7. Пономаренко В. А. Психология духовности профессионала. М., 2004. 255 с.

8. Сопряжённые образовательные системы: модели, структура, возможности: сборник научных трудов / под ред. А. А. Остапенко. Краснодар, 2012. 48 с.

9. Ткач Д. С. Можно ли подготовить сельского педагога, не выезжая в город? // Народное образование. 2007. № 7. С. 127-130.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)