Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING FUTURE FOOD SERVICE MANAGERS’ VALUE ATTITUDETO PROFESSIONAL ACTIVITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-3-143-149

Abstract

Aim. To analyze the problem of the undeveloped value attitude of food service managers to their professional activities and suggest some ways of solving the problem. Methodology. Psychological and pedagogical literature relating to the stated problem is analyzed, some notions concerning values and value attitude to the professional activities are cited, the author’s pedagogical experience is summarized. Results. Values of the food service manager are specified and clarified; a series of value-orientated tasks are offered. Research implications. The notions of the problem of forming future food service managers’ value attitude to professional activities are specified; the system of value-orientated tasks for solving the stated problem is developed.

About the Author

I. A. Taranenko
Far-Eastern Federal University
Russian Federation


References

1. Вербицкий А. А., Гураль С. К. Духовно-нравственное развитие личности в компетентностном формате // Перспективы науки. 2019. № 2 (113). С. 197-200.

2. Вербицкий А. А., Ферапонтова М. В., Бутовская Е. В. Личностные качества подростков и юношей в контексте нравственного выбора // Педагогика и психология образования. 2018. № 2. С. 89-102.

3. Журавлева Н. А. Динамика ценностных ориентаций молодежи в российском обществе. М., 2006. 327 с.

4. Журавлева Н. А. Индивидуально-психологические факторы системы жизненных ценностей личности // Образование России и актуальные вопросы современной науки: сб. статей II Всероссийской научно-практической конференции, Пенза, 27-28 мая 2019 г. Пенза, 2019. С. 72-77.

5. Зеер Э. Ф., Сыманюк Э. Э. Психологические особенности самоопределения личности в постиндустриальном обществе // Новое в психолого-педагогических исследованиях. 2019. № 1 (53). С. 76-83.

6. Ильин В. В. Аксиология: монография. М., 2005. 216 с.

7. Кирьякова А. В. Теория ориентации личности в мире ценностей. Оренбург, 1996. 190 с.

8. Кирьякова А. В. Ценностные ориентации студентов - аксиологический ресурс качества университетского образования // Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры: сб. материалов Всероссийской научно-методической конференции. Оренбург, 01-03 февраля 2017 г. Оренбург, 2017. С. 2847-2853.

9. Маслоу А. Мотивация и личность. СПб., 2006. 352 с.


Review

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)