Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TECHNOLOGY OF DEVELOPING CHEMISTRY TEACHERS’READINESS FORTHE ORGANIZATION OF STUDENTS’ EDUCATIONAL-RESEARCH ACTIVITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-2-95-104

Abstract

The purpose is to describe the content of forming chemistry teachers’ readiness for students’educational-research activities on the academic discipline “Chemistry”. Methodology and Approach. The analysis of the literature on the problem is done. The procedureof monitoring the level of teachers’ readiness is developed, as well as the technology of readiness formation. The research was performed with the use of the following methods: analysis, induction, and modeling of the educational process while developing the technology. Results. The result of the research performed is the technology on forming chemistry teachers’ readiness for students’educational-research activities on the academic discipline “Chemistry”, offered by the author. Theoretical / practical implications of the study is that the technology offered makes it possible to enhance teachers’ readiness for students’educational-research activities.

About the Author

E. Yu. Drobyshev
Secondary school No. 4 in Makeyevka
Russian Federation


References

1. Дробышев Е. Ю.,Чернышёв Д. А. Готовность педагогов к организации учебно-исследовательской деятельности учащихся // Вестник Донецкого национального университета. Серия Б. Гуманитарные науки. 2018. № 3. С. 128-133.

2. Дробышев Е. Ю., Чернышёв Д. А. Проектирование модульного содержания курсовой подготовки учителей химии по организации учебно-исследовательской деятельности учащихся // Вестник Академии гражданской защиты. 2019. № 2. С. 14-18.

3. Дробышев Е. Ю., Чернышёв Д. А. Структура и оценка готовности педагогов к организации учебно-исследовательской деятельности учащихся по химии // Научная сокровищница образования Донетчины. 2019. № 1. С. 46-50.

4. Егорова Е. Н., Бахметова Ю. Н. Современные педагогические технологии как объективная потребность[Электронный ресурс] // Общество: социология, психология, педагогика. 2016. № 1. URL: http://dom-hors.ru/rus/files/arhiv_zhurnala/spp/2016/1/pedagogics/egorova-bakhmetova.pdf(дата обращения: 17.04.2019).

5. Ермакова Л. И., Янюшкина Г. М. Подготовка студентов педвуза к овладению педагогическими технологиями // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 6. С. 1-9.

6. Загоруля Т. Б. К вопросу инноваций в образовании: педагогическая синергетика и постсинергетика // Известия Уральского государственного университета. Серия 1: Проблемы образования, науки и культуры. 2010. Т. 78. № 3. С. 87-93.

7. Кайдалова Л. Г. Современные педагогические технологии как средство подготовки компетентных специалистов // Научный результат. 2014. № 2.С. 24-27.

8. Мугадова С. Т. Технология педагогического моделирования // Теория и практика общественного развития. 2011. № 1. С. 155-157.

9. Нехвядович О. В. Обучение учителей инновационным педагогическим технологиям на базе профессиональной педагогической мастерской // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 3. С. 76-79.

10. Рашидова З. М., Агамурадова Р. Ш. Овладение педагогическими технологиями как необходимое условие реализации Концепции поддержки развития педагогического образования // Педагогический журнал. 2015. № 1-2. С. 61-72.

11. Серафимова С. Г., Захарова В. И. Владение современными и инновационными педагогическими технологиями как одно из требований к профессиональной квалификации педагога XXIвека // Конференциум АСОУ: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. 2015. № 1. С. 1039-1045.

12. Филимонова Н. Ю. Владение педагогическими технологиями как залог успешности педагогической деятельности // Актуальные вопросы профессионального образования. 2017. № 3. С. 28-31.


Review

Views: 91


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)