Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

WAYS TO IMPROVE THE ARTISTIC AND AESTHETIC EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN BY MEANS OF FINE ARTS IN CHINA

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-2-110-116

Abstract

This article reveals the essence and content of the main directions and innovative methods of art and aesthetic education at primary school. Some aspects related to the concept of aesthetic education by means of painting, which at the moment are still little studied, are highlighted. The presented materials will help in modeling and modernization of the educational process, as well as allow to update the modern information and methodological sources associated with the introduction of innovative technologies. This project is important because there is a need to create an effective system in the artistic educational environment.

About the Author

Liu Gaoxiang
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Ин Л. Историческая эволюция китайской художественной учебной цели. Чанчунь, 2004. 237 с.

2. Лиан Д. Необходимость создания философии художественного образования. Фуцоу, 2013. 213 с.

3. Лиан Я. Исследование по изучению цвета в художественном образовании. Дацин, 2017. 294 с.

4. Ломов С.П., Ван М. Совершенствование профессиональной подготовки педагогов-художников Китая и России на основе интегративного подхода // Право и практика. 2016. № 3. С. 156-161.

5. Ломов С.П., Карев Б.А., Сяобинь Г. Истоки современной реалистической живописи Китая (1966-1978 гг.) // Право и практика. 2017. № 2. С. 189-193.

6. Лю Г. Художественное образование и развитие личностной философии. Уху, 2009. 190 с.

7. Хуа С. Анализ развития эстетических способностей в художественном образовании в начальных школах. Ухань, 2014. 202 с.

8. Ци К. Создание форм художественного образования и просвещения. Чженцин, 2012. 336 с.

9. Чоу И. Преподавание искусства в начальной школе. Тайюань, 2017. 279 с.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)