Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

EFFECTIVE COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND PEDAGOGICAL INTERACTION WITH LEGAL STUDENTS AIMED AT DEVELOPMINGFOREIGN LANGUAGE SPEAKING SKILLS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-2-87-94

Abstract

Purpose: To indicate the need for the introduction of new methods and means of teaching students a foreign language in the field of jurisprudence (terms, ideas, documents), who have low quality of speech training. Procedure and research methods: The authors performed an analysis of empirical material (testing students at the initial stage of studying), as well as the analysis of the tests results. They provided necessary selection of foreign language material, specialized topics (legal orientation). Results: The selection of topics, preparation of materials in English (presentation) is empirically verified, which resulted in successful presentations at student round tables and conferences (including in other universities). Theoretical/ practical significance: It consists in summarizing a significant array of testing data, in the selection of specific grammatical and lexical material aimed at developing and consolidating existing speaking and writing skills. The practical result of the work was also the opportunity for students to use topics and material sufficiently freely to prepare messages in English on legal topics.

About the Authors

S. S. Galstyan
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


E. L. Fedorova
Institute of Russian University of Transport (RUT-MIIT)
Russian Federation


References

1. Галстян С. С. Роль языковой личности в телевизионной речевой культуре: дис.. канд. филол. наук. М., 2008. 151 с.

2. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность. М., 1987. 264 с.

3. Качества личности адвоката, определяющие его способность овладеть судебным ораторским искусством [Электронный ресурс] // Мельник В. В. Искусство защиты в суде присяжных: учеб.-практ. пособие. [2003]. URL: https://www.pravo.vuzlib.su/book_z981_page_38.html (дата обращения: 12.11.2019).

4. Милорадов С. А. Некоторые проблемы обучения английскому языку в вузе // Концепт: научно-методический электронный журнал. 2014. № 4. URL: http://e-koncept.ru/2014/14097.htm (дата обращения: 10.11.2019).

5. Наумов В. В. Лингвистическая идентификация личности. М., 2020. 240 с.

6. Остин Дж. Избранное. М., 1999. 329 с.

7. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1991. 223 с.

8. Скуйбедина О. Н. Фоновые знания языка в национально-маркированных формах передвижения (на примере видов транспорта в Британии) // Транспортное право и безопасность. 2016. № 9 (9). С. 65-69.

9. Сухих С. А. Черты языковой личности // Коммуникативно-функциональный аспект языковых единиц. Тверь, 1993. С. 85-90.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)