Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMPETENCE-BASED APPROACH AS A PREREQUISITE FOR INCREASING QUALITY OF EDUCATION AT AN INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-2-70-77

Abstract

Inceasing the quality of education at a higher educational institution is a current problem in modern educational system. It is connected with the innovative processes taking place in the society. The author of the article focuses attention on the problem of developing students’ professional competences within the competence-based approach. Pedagogical conditions for forming professional competences of future teachers in the conditions of educational process at a higher educational institution within the competence-based approach are disclosed. The conclusions demonstrating that the introduction of these pedagogical conditions promotes more effective development of students’ professional competences are drawn. This will promote the quality of education at a higher educational institution.

About the Author

Irina V. Khlyzova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Бейзеров В.А. 105 кейсов по педагогике. Педагогические задачи и ситуации [Электронный ресурс]. URL: http://iknigi.net (дата обращения: 20.04.2018).

2. Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2016-2020 годы (утв. распоряжением Правительства РФ от 29.12.2014 г. № 2765-р) [Электронный ресурс]. URL: http://static.government.ru/media/files/mlorxfXbbCk.pdf (дата обращения: 08.02.2018).

3. Распоряжение Правительства РФ от 22.11.2012 N 2148-р «Об утверждении государственной программы Российской Федерации “Развитие образования” на 2013-2020 годы» [Электронный ресурс]. URL: http://base.garant.ru/70643472 (дата обращения: 20.11.2017).

4. Сластенин В.А. Стратегии модернизации содержания высшего образования [Электронный ресурс] // Сибирский педагогический журнал. Серия: Народное образование. Педагогика. 2005. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/strategiya-modernizatsii-vysshego-obrazovaniya (дата обращения: 08.02.2018).

5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.05 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки) утверждён приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 09.02.2016) [Электронный ресурс]. URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/71245782 (дата обращения: 13.03.2018).

6. Хлызова И.В. Педагогические условия формирования готовности будущих менеджеров к сплочению персонала: дис. …канд. пед. наук. М., 2015. 167 с.


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)