Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FLIPPED CLASSROOM WITHIN «AMERICAN STUDIES» SYLLABUSFOR HIGH-SCHOOL STUDENTS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-3-91-98

Abstract

Аbstract. The article discloses the urgency of using the in teaching a foreign language within the framework of socially oriented innovative courses. Comparatively new for the Russian education flipped classroom methodology is analised. Some basic didactic and methodical advantages of using it in the high school are given. The principles for developing an elective course «American History and Culture» on the base of the learning management system (LMS) “Eliademy” are revealed.

About the Authors

Anna P. Avramenko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


Elizaveta D. Kataya
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Морозова М.А., Климова С.А. Использование видео сервиса YouTube на занятиях по иностранному языку // Молодой ученый. 2015. № 83. С. 819-821.

2. Назаренко А.Л. Модель лекционного курса по страноведению в формате смешанного обучения // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2014. № 4. С. 149-155.

3. Пониматко В.П. Критерии отбора видеоматериалов для обучения иностранному языку [Электронный ресурс]. URL: http://www.bseu.by:8080/bitstream/edoc/59655/1/Ponimatko_V._P.pdf (дата обращения: 07.07.2017).

4. Шабанова В.П. Лингвострановедческий аспект как часть профессионализации на языковых факультетах вузов // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2017. № 4. С. 199-207.

5. Bishop J.L., Verleger M.A. The flipped classroom: A survey of the research // ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA. 2013. Т. 30. № 9. P. 1-18.

6. Dellos R. Kahoot! A digital game resource for learning // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. 2015. Т. 12. № 4. P. 49-52.

7. Icard S.B. Educational technology best practices. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. 2014. 11 (3). P. 37-41.


Review

Views: 72


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)