Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CONSIDERING PECULIARITIES OF INTELLECT TYPES DURING THE FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT THE FACULTY OF ENGINEERING ECONOMICS FOR THE DEVELOPMENT OF AN ABILITY TO WORK IN A TEAM

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-188-194

Abstract

This article is devoted to a problem of the English language teaching of students at the department of engineering economics by means of Howard Gardner’s theory of multiple intelligence. The theory has become a part of the system of abilities development, suggested by N.S. Evstropova and E.V. Rakova. The article contains examples of exercises in English that can be applied within the theory under study. Results of a “stating” and "forming" experiment prove that application of these methodical developments at English classes will be effective not only for the development of linguistic abilities, but also for forming future specialists’ professional-significant qualities.

About the Authors

Nina Evstropova
Samara State Technical University
Russian Federation


Elena Rakova
Samara State Technical University
Russian Federation


References

1. Гарднер Г. Индивидуальный подход в образовании развивает многообразие. Новая трактовка умственный способностей // Перспективы. 1997. № 3. С. 7-24.

2. Горлова Е.А., Журавлёва О.В. Активизация исследовательской деятельности студентов нефилологического вуза: возможности предмета «Русский язык и культура речи» // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2015. Т. 17. № 1-2. С. 309-312.

3. Евстропова Н.С., Опарина К.С. Использование интерактивных методов обучения на занятиях по иностранному языку в техническом вузе (на примере технологии «командообразования») // Вестник Вятского государственного гуманитарного университета. 2014. № 6. С. 149-152.

4. Клюкина Е.В. Теория множественности интеллектов Гарднера [Электронный ресурс]. URL: http://www.iaas.msu.ru (дата обращения: 01.03.2017).

5. Пиаже Ж. Схемы действия и усвоение языка // Семиотика. М., 1983. С. 133-136.

6. Селевко Г.К. Альтернативные педагогические технологии. М., 2005. 224 с.

7. Швайкина Н.С. Развитие дискурсивной компетенции инженеров-менеджеров // Вестник Самарского государственного университета. 2008. № 5-1 (64). С. 165-170.

8. Швайкина Н.С. Формирование корпоративной культуры инженеров-менеджеров в процессе обучения иностранному языку в техническом вузе: автореф. дис. … канд. пед. наук. Самара, 2009. 21 c.

9. Rinvolucri M. Humanising your Coursebook. Surrey: Delta Publishing, 2003. 96 p.


Review

Views: 56


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)