Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CASE-STUDY METHOD IN THE COURSE OF METHODOLOGYOF TEACHING FOREIGN LANGUAGES AND CULTURES

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-171-178

Abstract

The article deals with the specific characteristics of the case-method. The author contemplates using the method in the course of Methodology of Teaching Foreign Languages and Cultures. The paper marks out some specific elements of the method, gives examples of the cases and comes to the conclusion that the method in question allows to upgrade the educational process as it allows students to see various aspects of the problem: psychological, methodological, pedagogical, etc.

About the Author

Natalia Akimova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М., 2009. 448 с.

2. Приказ МОиНРФ об утверждении Федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 45.03.02 Лингвистика (уровень бакалавриата) от 07.08.2014 [Электронный ресурс]. URL: http://structure.sfu-kras.ru/files/structure/450302.pdf (дата обращения: 20.11.2016).

3. Степанов С.С. Популярная психологическая энциклопедия [Электронный ресурс]. URL: http://psychology.academic.ru/266/брейнсторминг (дата обращения: 20.11.2016).

4. Шумова И.В. Методика организации и проведения педагогической практики бакалавра-филолога на основе кейс технологий: дис. … канд. пед. наук. М., 2010. 246 с.

5. Энциклопедический словарь по психологии и педагогике [Электронный ресурс]. URL: http://psychology_pedagogy.academic.ru/1297/Адвокат_дьявола (дата обращения: 20.11.2016).

6. Энциклопедический словарь / под ред. А.А. Ивина [Электронный ресурс]. URL: http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/340/ДИСКУССИЯ (дата обращения: 20.11.2016).

7. Garvin, D. Participant-centered learning and the case method: A Case study teacher in action. Harvard Business School. URL: http://Garvin,2004/multimedia/pcl/pcl_1/start.html (дата обращения: 20.11.2016).


Review

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)