Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

APPLIED PROBLEMS IN METHODOLOGICAL TRAINING OF TEACHERSOF MATHEMATICS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-89-96

Abstract

The article is devoted to methodological preparation of teachers of mathematics concerning the implementation of practice-based learning at high school. Applied problems are considered by the authors as a component of methodological training of schoolchildren. Their features and the classification of the tasks by level of difficulty are given. The methodological requirements for the tasks are highlighted. The article considers the stages of formation of students’ practical skills to select or create application tasks and submit them to methodical characteristics.

About the Authors

Svetlana Zabelina
Moscow Region State University
Russian Federation


Irina Pinchuk
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Беломестнова В.Р. Математическое моделирование при интеграции курсов математики и физики в обучении студентов физических специальностей педвузов: дис. …канд. пед. наук. Чита, 2006. 187 с.

2. Вовк В.Н. Использование элементов геодезии как средства интегрированного подхода при обучении математике в 5-9 классах: дис. … канд. пед. наук. Махачкала, 2005. 204 с.

3. Егупова М.В. Практико-ориентированное обучение математике в школе как предмет методической подготовки учителя: монография. М., 2014. 284 с.

4. Колягин Ю.М. Задачи в обучении математике. М., 1977. 112 с.

5. Терешин Н.А. Прикладная направленность школьного курса математики. М., 1990. 96 с.

6. Фридман Л.М. Основы проблемологии. М., 2009. 224 с.

7. Шапиро И.М. Использование задач с практическим содержанием в преподавании математики. М., 1990. 96 с.


Review

Views: 117


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)