Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON ONE WAY TO INVESTIGATE THE PROCESS OF READING A TEXTWHEN THE READER HAS A CONSTRAINED IDIOLECT VOCABULARY

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-40-47

Abstract

Absract. The article offers a method of defining the amount of the indiolect vocabulary sufficient for reading and comprehending a foreign text without a dictionary. The corresponding situation is modeled by presenting a text in the native language where some words are substituted with quasiwords. This makes everyone tested equal and level the possible difference in the starting amount of the indiolect vocabulary. Besides, it enables, when it is necessary, to vary the amount of the unknown words in the text.

About the Author

Alexander Vasilevich
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Василевич А.П. Языковые versus лингвистические способности // Формирование культурной и языковой компетентности в процессе изучения иностранного языка. М., 2014. С. 68-71.

2. Василевич А.П. Хорошо ли вы знаете английский? Тесты для тех, кто хочет проверить себя и других. М., 2005. 103 с.

3. Гальскова Н.Д., Василевич А.П., Акимова Н.В. Методика обучения иностранным языкам. Ростов-на-Дону, 2017. 350 с.

4. Исследование и развитие способностей к языкам [Электронный ресурс]. URL: http://revolution.allbest.ru/languages/00119232_0.html (дата обращения: 13.12.2016).

5. Национальный корпус русского языка [Электронный ресурс]. URL: http://www.ruscorpora.ru/search-main.html (дата обращения: 18.11.2016).

6. Фрумкина Р.М. Понимание текста в условиях ограниченного знания словаря // Научно-техническая информация. 1965. № 4. С. 44-48.

7. Фрумкина Р.М. Психолингвистика: учеб. пособие для студентов высш. учеб. заведений. 5-е изд., испр. М., 2014. 336 с.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)