Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE TECHNOLOGY OF USING CASES AT THE LESSONS OF FOREIGN LANGUAGE AT A COMPREHENSIVE SCHOOL

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-3-69-77

Abstract

The article deals with the problem of using case-technology for organizing pupils’ authentic oral speech interaction/intercourse at the lessons of foreign language at a comprehensive school. The author clarifies the notion “technology of case study”, considers the essential characteristics and linguistic and didactic capacity of this technology, describes the model of organization of the foreign language lessons on the base of the case study technology at a comprehensive school. Benefits and some problems of using the case- technology in the course of foreign language training are noted. Besides, possible methods to solve them are offered. The article contains the conclusion that the implementation of the case-technology at the lessons of foreign language helps to organize authentic interaction, form and develop the whole complex of different skills which pupils will use in their future professional and private life.

About the Author

Vera O. Bychkova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Бурмакина Л.В. Ролевые игры на уроках английского языка. СПб., 2014. 144 с. (Педагогический взгляд).

2. Логачева Л.Р., Черникова Т.А. Развитие и саморазвитие профессионально-речевой культуры будущих социальных педагогов на основе кейс-метода // Педагогическое образование и наука. 2014. № 5. С. 147-150.

3. Малаева А.В. Кейс-метод как средство формирования иноязычной коммуникативной компетентности студентов вуза: дис. … канд. пед. наук. Великий Новгород, 2012. 196 с.

4. Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / под ред. А.А. Миролюбова. Обнинск, 2010. 464 с.

5. Носонович Е.В., Мильруд Р.П. Критерии содержательной аутентичности учебного текста // Иностранные языки в школе. 1999. № 2. С. 6-12.

6. Ульянова Е.С. Использование кейс-технологии в обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2014. № 6. С. 23-29.

7. Филонова В.В. Методика развития межкультурных умений студентов на основе кейс-метода (английский язык, направление подготовки «лингвистика»): дис. … канд. пед. наук. М., 2013. 236 с.

8. Щукин А.Н. Методы и технологии обучения иностранным языкам. М., 2014. 240 с.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)