Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ACTIVIZATION OF LAW STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITY WHEN DISCUSSING MODERN URGENT PROBLEMS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-3-16-26

Abstract

The article covers the issues of activating the creative competences of law students in the process of discussing the acute global problems, which are in line with the demand for the university education to teach future specialists to think creatively and independently while solving the problems of jurisprudence, defending the interests of both certain citizens and the society in the whole. The article presents the analysis of such didactic concept as “the process of sense-creation”. Its stages are characterized in detail. The "Metaplan" technology, used in the webinar on the study of a topical theme “International terrorism” with the use of the IT, optimizes the process, enhances the students' motivation for studying Law English.

About the Authors

Elena V. Vladimirova
Kutafin Moscow State Law University
Russian Federation


Irina A. Martynenko
Kutafin Moscow State Law University
Russian Federation


References

1. Английский язык для юристов: учебник для бакалавров / отв. ред. Н.Ю. Ильина, Т.А. Аганина. М., 2014. 384 с.

2. Владимирова Е.В. Технология юридического проектирования как вид интерактивного обучения студентов иностранному языку // Актуальные проблемы российского права. 2016. № 6. С. 218-225.

3. Вострокнутов Е.В. Формирование творческих компетенций у будущих инженеров // Теоретические и прикладные аспекты личностно профессионального развития: материалы IV Всероссийской научно-практической конференции с международным участием: в 2-х ч. Ч. 1. Омск, 2011. С. 56-58.

4. Депортер Б., Хенаки М. Квантовое обучение. Разбудите спящего в вас гения! М., 1998. 384 с.

5. Жуков В.Г. Формирование профессионально-творческой компетентности будущих специалистов в учебно-производственном процессе колледжа: дис.. канд. пед. наук. Новосибирск, 2012. 189 с.

6. Кашлев С.С. Интерактивные методы обучения. Минск, 2013. 480 с.

7. Колесина К.Ю., Данченко И.В. Метапроектное обучение как источник смыслообразования обучающихся // Категория смысла в философии, психологии, психотерапии и в общественной жизни: материалы Всероссийской психологической конференции c международным участием. Ростов- на-Дону, 2014. С. 191-193.

8. Колмакова Л.А., Лаврентьев Г.В. Организация обучения в образовательных профессиональных учреждениях с использованием методов когнитивной визуализации учебной информации // Известия Алтайского государственного университета. 2014. № 2-2 (82). С. 27-32.

9. Педагогика. / Л.П. Крившенко и др. М., 2009. 432 с.

10. Крюкова Р.Б. Метаплан как метод повышения эффективности групповых дискуссий на занятиях спецдисциплин // Грани сотрудничества: материалы III педагогической научно-практической конференции. Курск, 2014. С. 43-45.

11. Лаврентьев Г.В., Лаврентьева Н.Б., Неудахина Н.А. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов. Ч. 2. Барнаул, 2002. 232 с.

12. Мартыненко И.А. Рабочая программа «Иностранный язык (английский) в правоведении» для студентов магистратуры. М., 2017. 23 с.

13. Сидорова С.Н., Самойлов Л.П. Опыт смыслотворчества как гуманитарный компонент высшего образования // Alma mater (Вестник высшей школы). 2013. № 2. С. 78-81.

14. Gerrig R.J., Bortfeld H. Sense creation in and out of discourse contexts // Journal of Memory and Language. 1999. Vol. 41. № 4. P. 457-468.


Review

Views: 79


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)