Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MOBILE APPLICATIONS AS A TOOL OF LANGUAGE EDUCATION GAMIFICATION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-4-64-71

Abstract

The article focuses on the issue of mobile application use as one of the means of introducing game activities into the process of language teaching. The article studies the concept of “gamification”, various classifications of learning games are examined. Certain mobile applications contributing to the development of linguistic, discourse and sociocultural elements of learners’ communicative competence are given and analyzed. The results of the analysis enable the author to state that the mobile technologies can be used with the aim of forming the language, speech and social-cultural components of communicative competence.

About the Authors

Anna P. Avramenko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


Valeriya N. Shevchenko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М., 2009. 448 с.

2. Дареева О.А., Дашиева С.А. Социокультурная компетенция как компонент коммуникативной компетенции // Вестник Бурятского государственного университета. 2009. № 15. С. 154-159.

3. Жажева Д.Д., Жажева С.А. Формирование лингвистической компетенции на основе использования дидактической игры [Электронный ресурс] // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2013. № 4. С. 99-108.

4. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов пед. вузов и учителей. М., 2008. 272 с.

5. Титова С.В. Дидактические проблемы интеграции мобильных приложений в учебный процесс // Вестник Томского государственного университета. 2016. № 7-8 (159-160). С. 7-14.

6. Титова С.В. Контроль и оценивание в языковом классе с помощью мобильных приложений // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2017. № 1. С. 24-35.

7. Pappas C. How Gamification Reshapes Learning [Электронный ресурс]. URL: https://elearningindustry.com/how-gamification-reshapes-learning#introduction (дата обращения: 11.09.2017).


Review

Views: 104


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)