Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

METHODICAL TRAINING OF BACHELORS OF PEDAGOGICAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-1-111-117

Abstract

The article is devoted to the topical problem of teaching methods of technological education at Moscow State Regional University. The purpose of the article is to create a holistic notion of the subject "Methods of Technological Education" and methodical system that meets modern requirements of training bachelors of teacher education. The author presents the main directions of the organization of systemic continuous work with the use of the procedure of technological education. The main idea of developing the structure and content of the course "Methods of Technological Education" is to give the bachelors a holistic notion of methods of teaching technology as an object of study.

About the Author

S. A. Klenikova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Анисимова Л.Н., Туманова И.П. Учебно-воспитательная среда как инструмент формирования профессиональных компетенций студентов при подготовке к профориентационной работе со школьниками // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. С. 104-110.

2. Вайндорф-Сысоева М.Е., Хапаева С.С. Независимая сертификация ИКТ-компетентности педагога // Вестник Московского государственного областного университета (Электронный журнал). 2012. № 4. с. 74-78. URL: www.evestnik-mgou.ru/Articles/View/239.

3. Ершова Е.С. Художественно-развивающий подход в реализации личностно ориентированных ситуаций на занятиях по декоративно-прикладному творчеству в системе дополнительного образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. М., 2011. № 4. С. 152-156.

4. Кошелева М.А. Развитие профессиональной направленности будущих учителей технологии на основе исследовательской деятельности : автореф. дисс.. канд. пед. наук. М., 2005. 21 с.


Review

Views: 282


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)