METHODICAL TRAINING OF BACHELORS OF PEDAGOGICAL EDUCATION
https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-1-111-117
Abstract
The article is devoted to the topical problem of teaching methods of technological education at Moscow State Regional University. The purpose of the article is to create a holistic notion of the subject "Methods of Technological Education" and methodical system that meets modern requirements of training bachelors of teacher education. The author presents the main directions of the organization of systemic continuous work with the use of the procedure of technological education. The main idea of developing the structure and content of the course "Methods of Technological Education" is to give the bachelors a holistic notion of methods of teaching technology as an object of study.
Keywords
бакалавры педагогического образования,
система методической подготовки,
методика технологической подготовки,
педагогическая практика ,
научно-исследовательская работа,
курсовая работа,
bachelor of teacher education,
the system of methodical preparation,
methods of technology training,
teaching practice,
research work,
term paper
About the Author
S. A. Klenikova
Moscow State Regional University
Russian Federation
References
1. Анисимова Л.Н., Туманова И.П. Учебно-воспитательная среда как инструмент формирования профессиональных компетенций студентов при подготовке к профориентационной работе со школьниками // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. С. 104-110.
2. Вайндорф-Сысоева М.Е., Хапаева С.С. Независимая сертификация ИКТ-компетентности педагога // Вестник Московского государственного областного университета (Электронный журнал). 2012. № 4. с. 74-78. URL: www.evestnik-mgou.ru/Articles/View/239.
3. Ершова Е.С. Художественно-развивающий подход в реализации личностно ориентированных ситуаций на занятиях по декоративно-прикладному творчеству в системе дополнительного образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. М., 2011. № 4. С. 152-156.
4. Кошелева М.А. Развитие профессиональной направленности будущих учителей технологии на основе исследовательской деятельности : автореф. дисс.. канд. пед. наук. М., 2005. 21 с.
Views:
282