EXPERIENCE OF INTENSIFICATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF STUDENTS
https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-1-94-102
Abstract
The paper describes the author’s experience in solving the problem of intension of educational activity of students, as required by the paradigm of learner-activity training and educational standards. Displaying the general direction as well as fragments of teaching methods of the post-secondary education while implementing the competence and activity approaches. A description of some of the methods and techniques of educational activity of students in the study of pedagogy: lecture with advanced studies, an analysis of pedagogical situations, a business game “conference”.
Keywords
дидактика высшей школы,
образовательные стандарты,
компетентностный подход,
активные методы обучения,
приемы активизации учебной деятельности,
методика преподавания педагогики,
didactics of the higher school,
educational standards,
competence approach,
active learning methods,
methods of intension of educational activity,
teaching methods of pedagogy
About the Author
V. . Voronov
Moscow State Regional University
Russian Federation
References
1. Ефремова Н.Ф. Компетенции в образовании: формирование и оценивание. М., 2012. 416 с.
2. Блинов В.И., Виненко В.Г., Сергеев И.С. Методика преподавания в высшей школе: учеб.-практич. пособие. М., 2014. 315 с.
3. Платонова Р.И. Развитие ключевых компетенций будущего учителя // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2009. № 3. С. 83-86.
4. Шитова В.А. Виртуальная образовательная среда МГОУ как эффективное средство в организации самостоятельной работы студентов // Научно-методические подходы к формированию образовательных программ подготовки кадров в современных условиях: сборник статей II Региональной научно-практической конференции МГОУ / отв. ред. В.М. Клычников. М.: ИИУ МГОУ, 2015. 240 с.
Views:
72