Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

EXPERIENCE OF INTENSIFICATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF STUDENTS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-1-94-102

Abstract

The paper describes the author’s experience in solving the problem of intension of educational activity of students, as required by the paradigm of learner-activity training and educational standards. Displaying the general direction as well as fragments of teaching methods of the post-secondary education while implementing the competence and activity approaches. A description of some of the methods and techniques of educational activity of students in the study of pedagogy: lecture with advanced studies, an analysis of pedagogical situations, a business game “conference”.

About the Author

V. . Voronov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Ефремова Н.Ф. Компетенции в образовании: формирование и оценивание. М., 2012. 416 с.

2. Блинов В.И., Виненко В.Г., Сергеев И.С. Методика преподавания в высшей школе: учеб.-практич. пособие. М., 2014. 315 с.

3. Платонова Р.И. Развитие ключевых компетенций будущего учителя // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2009. № 3. С. 83-86.

4. Шитова В.А. Виртуальная образовательная среда МГОУ как эффективное средство в организации самостоятельной работы студентов // Научно-методические подходы к формированию образовательных программ подготовки кадров в современных условиях: сборник статей II Региональной научно-практической конференции МГОУ / отв. ред. В.М. Клычников. М.: ИИУ МГОУ, 2015. 240 с.


Review

Views: 72


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)